To παράδοξο της επιτυχίας του Cloverfield 3

Η αλήθεια είναι ότι το νέο Cloverfield είναι μία πολύ μέτρια ταινία, με 100% πιθανότητες ότι θα πάτωνε στο box office και ένα πισωγύρισμα για το franchise που έχτισε ο JJ Abrams με προσεκτικές κινήσεις και δημιουργικό μάρκετινγκ. Έχει όμως καμία σημασία αυτό;

To 2016 o Abrams μας απέδειξε ότι είναι μάγκας. Μία ταινία που ήταν ένα ανεξάρτητο, προτότυπο δημιούργημα, ένα καλό sci-fi horror που ετοιμαζόταν απο την εταιρεία του άλλαξε μερικά στοιχεία, φινάλε και μερικά easter eggs προστέθηκαν και συνδέθηκε με μια επιτυχία που έβγαλε ο ίδιος 8 χρόνια πριν και που είχε αποκτήσει μικρό αλλά φανατικό κοινό.

Η ιδέα μιας ανθολογίας ταινιών που θα συνδέονται μεταξύ τους αφηρημένα και που μπαίνοντας κάτω απο την ομπρέλα Cloverfield θα βοηθιούνταν και αυτές να πετύχουν μερικά εισητήρια παραπάνω ήταν έξυπνη. Το viral marketing έπιανε γιατί το δημιούργησε ο καλύτερος του είδους (o JJ είναι αυτός που δημιούργησε την σύγχρονη τηλεόραση μέσω του LOST και τον τρόπο που μας έκανε να γράφουμε αναλύσεις επι αναλύσεων κρυβοντας στοιχεία και δημιουργώντας μυστήριο) αλλά το σημαντικότερο που βοήθησε στο να πετύχει το εγχείρημα, ήταν ότι και οι δύο ταινίες ήταν πολύ καλές.

Η τρίτη, η οποία έρχεται πολύ συντομότερα από τα οχτώ χρόνια που έκανε το 2ο, δεν είναι καλή ταινία. H Paramount έκανε την μαγκιά και την πούλησε στο Netflix, το οποίο έδωσε 50.000.000 για μια ταινία που κριτικά πάτωσε. Έκανε λάθος όμως;

Προφανώς και όχι!

Το Netflix δεν έχει ανάγκη από τους κριτικούς, έχει ανάγκη από το buzz. Με 50 μύρια συν τα έξοδα για δύο διαφημίσεις στο superbowl έκανε το twitter και το internet ολόκληρο να παραμιλάει. Και το έκανε με απαράμηλλο στυλ.

Οι διαφημίσεις του superbowl έχουν την τάση να δείχνουν την μεγαλοπρέπεια του κάθε brand. Τεράστια κόστη, αμοιβές σε Dinklage και Freeman για να ραπάρουν και μεγάλες ταινίες που σου θυμίζουν τι έρχεται το καλοκαίρι. Το Netflix πέταξε 2 διαφημίσεις οι οποίες παρουσίαζαν μία ταινία που δεν ήξερε κανείς με σιγουριά ότι θα βγει και όλοι προβλέπαν για Απρίλιο, και ταυτόχρονα, λες και δεν τους νοιάζει, δήλωσαν:

“Α… ναι, η ταινία είναι διαθέσιμη ξέρεις, μόλις τελειώσεις με τις μαλακίες του Superbowl… τσέκαρε ;)”

Ξαφνικά όλο το twitter μιλάει για αυτούς, ξαφνικά όσοι θέλουν να συμμετάσχουν στην συζήτηση (στο viral) πρέπει να έχουν συνδρομή. Αν την κλείσεις μετά απο λίγο, που ξέρεις τι θα σου σκάσει σε μερικούς μήνες ξαφνικά και θα τρέχεις, ας την έχεις εύκαιρη να κάθεται. Και έτσι όπως έχεις δει το κακό Cloverfield, τσέκαρε μετά το πολύ καλύτερο Altered Carbon που μόλις βγάλαμε…

Και κάπως έτσι ψαρεύεις πελατάκια με μαεστρία.

Απο την άλλη ο Abrams παρουσίασε μια μέτρια ταινία αλλά κρατιέται επίκαιρος. Γλύτωσε μια χρηματική αποτυχία, που ήταν σίγουρη αν προσθέτονταν και έξοδα διαφήμισης για παγκόσμιο κινηματογραφικό release, και ανακοίνωσε ήδη ότι το τέταρτο μέρος έχει ήδη γυριστεί! Kανείς δεν μας λέει ότι το φημολογούμενο Overlord δεν θα βγει κινηματογράφους… αρκεί να είναι καλούτσικη ταινιούλα και να την πιστέψει η Paramount.

Boom!! Όλοι κερδισμένοι*

 

*εκτός απο τους θεατές προφανώς…