OSCARS 2017 και οι όχι και τόσο εκπλήξεις τους!

Written by on 28 Φεβρουαρίου 2017

Για ακόμα μια φορά είδαμε ότι τα oscars είναι μια διοργάνωση άνευ σημασίας, καθώς για όσους τα παρακολουθούν είναι σχεδόν πανεύκολο να τα προβλέψεις. Πέρσι ήμουν κάθετος για την νίκη του Spotlight και το συζητούσα με τον Κώστα Κεκελιάδη (τον διαβάζεις στο Pressenger.gr) και φέτος είπα να μεγαλώσω το στοίχημα προβλέποντας τις μεγάλες κατηγορίες.

 

Στα σχόλια θα βρεις τις προβλέψεις μου. Είχα γράψει λοιπόν:

Moonlight – καλύτερη ταινία
Damien Chazelle, La La Land – Σκηνοθεσία
Lobster – Σενάριο
Mahershala Ali, Moonlight – Β Αντρικό
Viola Davis, Fences – Β γυναικείο
και επειδή πολύ μαύροι έπεσαν Α αντρικό και γυναικείο στο LaLaLand…

Αποτέλεσμα: 5/7!

Αυτό που πολύς κόσμος δεν καταλαβαίνει είναι ότι τα όσκαρ απονέμονται από την Ακαδημία Κινηματογράφου της Αμερικής και είναι ένας μηχανισμός που ασκεί πολιτική. Αυτοί που ψηφίζουν είναι κατά 75% μεσήλικοι λευκοί άντρες και οι ταινίες που βγάζουν πάντα κρύβουν ένα μήνυμα. Παράδειγμα το περσινό Revenant πήρε σκηνοθεσία, Α’ αντρικό, κινηματογράφηση αλλά δεν ήταν η καλύτερη ταινία. Καλύτερη ταινία ήταν το Spotlight γιατί το θέμα ήταν “άξιο”. Δεν θα μπορούσε να είναι το Big Short που κυμαίνεται στα ίδια μονοπάτια γιατί ήταν απόλυτα καταγγελτικό προς όλο το Αμερικάνικο σύστημα.

Φέτος λοιπόν, μία χρονιά μετά το σνομπάρισμα των περσινών μαύρων, έρχεται η Ακαδημία να καλύψει τις μαλακίες τις κάνοντας αυτό που ξέρει πολύ καλά. Να μοιράζει τα κουκιά. To αγαπημένο από όλους του κινηματογράφου LaLaLand παίρνει κινηματογράφηση, σκηνοθεσία, Α γυναικείο αλλά το Moonlight είναι καλύτερη ταινία. Δίνουμε στους Mahershala και Viola από ένα support και κλείσαμε!

Πολύ μαυρίλα όμως, οπότε πάρε δώσε στην Emma το Α’ γυναικείο και στον Casey Affleck το Α΄ αντρικό για να λευκάνει το σκηνικό. Εδώ είναι η αλήθεια έκανα το σοβαρό μου λάθος. Ήταν ξεκάθαρο ότι θα πάει στην “σοβαρή/δραματική” ερμηνεία το οσκαράκι και όχι στον Denzel Washington που το άξιζε πραγματικά.

Μένει το λαθάκι μου στο Original Screenplay, όπου καταλαβαίνεται με μπέρδεψε η λέξη Original στον τίτλο…

Τα όσκαρ είναι ένας μηχανισμός που μπορεί να φτιάξει καριέρες, να ανεβάσει τα έσοδα και να καταξιώσει κόσμο. Να δείξει σε όλο τον κόσμο πόσο καλοί και δίκαοι είναι οι Αμερικάνοι και να δώσουν σχήμα σε ένα (χαζό) κομμάτι του λαού.

Το μοίρασμα γίνεται γιατί όλοι πρέπει να μείνουν ικανοποιημένοι. Οι ίδιοι γούσταραν τον αυνανισμό που τους πρόσφερε το LaLaLand με τους δύο πιο γλυκούληδες νέους ηθοποιούς του Hollywood, αλλά έπρεπε να δείξουν την εξυγίανση στο σύστημα τους μετά το περσινό #oscarsowhite που τους έκανε ρεζίλι. Το Moonlight ήταν απόλυτα λογικό να πάρει το μεγάλο βραβείο αλλά τα περισσότερα το LLL.

Κάθε υποψηφιότητα μοιράζει ακόμα περισσότερα έσοδα, αφού θα κοτσαριστεί πάνω στον σκηνοθέτη, τους ηθοποιούς και το εξώφυλλο του Blueray που βγαίνει στα κοντά, άρα και περισσότερα έσοδα για τους παραγωγούς και τα στούντιο. Άρα καταλαβαίνεται από που πιέστηκαν και αύξησαν στις εννιά της υποψηφιότητες για Best Picture.

Τρανό παράδειγμα με τον Λάνθιμο που με την υποψηφιότητα του για πρωτότυπο σενάριο, έχει κερδίσει ανοιχτές πόρτες για να δημιουργήσει στο Hollywood, όταν θα έρθει η ώρα του, στο εγγύς μέλλον.

Το νόημα μετά από όλα αυτά είναι αν υπάρχουν κάποια βραβεία στον κόσμο ολόκληρο που να είναι άξια λόγου και να μπορούν να φέρουν στο φως όλα όσα αξίζουν και οι μη γνώστες δεν μπορούν να αναγνωρίσουν.

 



Monkey Bros Radio

Tune in || Trip Out

Current track

Title

Artist