ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ DUB FX

Written by on 13 October 2025

–scroll for english–

Τον DUB FX τον ξέρουμε, εχει έρθει στην Ελλάδα πολλές φορές για δικά του live είτε σε φεστιβάλς και έχτισε το κοινό του με τον δικό του τρόπο. Στον δρόμο, με περφόρμανς γεμάτα ενέργεια και με πάντα positive vibes. Ακούω τον DUB FX από την εποχή του Flow και όλες τις κομματάρες του Everything is a Ripple. Πάντα θα βάλω το So are you στα dj sets μου και όταν θέλω να βάλω κάτι από ανατολή θα παίξω σίγουρα το No rest for the Wicked. Έχει προχωρήσει ο Dub FX… Χαρισματικός beatboxer και looper, εξαιρετικός πρεσβευτής της dub reggae και πλέον ο frontman μια κολεκτίβας. Αυτή είναι η κουλτούρα του δρόμου, η κουλτούρα που πρεσβεύει και μας έκανε να τον ακολουθούμε σε κάθε νέο live ή δίσκο. Στις 18 Οκτωβρίου θα παρουσιάσει στο FUZZ στην Αθήνα φέρνοντας μαζί του τον νέο δίσκο του και τον πρώτο σε πλήρη συνεργασία με τον WOODNOTE. Οι επιρροές του WOODNOTE είναι εμφανείς: ο δίσκος έχει αρκετά διαφορετικό ήχο από αυτόν που μας έχει συνηθίσει ο DUB FX ενσωματώνοντας τον χιπ χοπ ήχο, ενώ και όλοι οι συμμετέχοντες έρχονται και δίνουν και αυτοί τα χαρακτηριστικά τους. Το αποτέλεσμα είναι ένας ποικιλόμορφος δίσκος, που μαζί με τα classics θα φτιάξουν ένα τρομερό live.

Ακούγοντας τον δίσκο και διαβάζοντας όσα έχει πει ο DUB FX γύρω από το project, αποφάσισα να τον ρωτήσω λίγο πιο αναλυτικά για όσα αναφέρει. Μιλάμε για την γενοκτονία που γίνεται μπροστά στα μάτια μας, για το spotify και τον CEO του που επενδύουν τα λεφτά των ακροατών σε οπλοβιομηχανίες, τον ρόλο του ακροατή και του καλλιτέχνη σε όλο αυτό και την άποψη του σχετικά με το AI Slop και την απειλή που πρεσβεύει για την ίδια την μουσική. Περάσαμε μετά στην μουσική κολεκτίβα του και στον νέο δίσκο. Ο DUB FX απάντησε σε όλα αναλυτικότατα και τον ευχαριστώ για αυτό. Τα λέμε στο live.

DUB FX & WOODNOTE || OPEN SECRET SOCIETY TOUR 2025

1. Επέλεξες να ξεκινήσεις το Open Secret Society με ένα ολόκληρο άλμπουμ, κάτι που αποτελεί τόσο μια μουσική δήλωση όσο και ένα έργο με βαθύτερο νόημα. Ας ξεκινήσουμε με το ίδιο το project και έπειτα με το άλμπουμ. Είναι σαφές ότι το Spotify δέχεται αυξανόμενη κριτική — όχι μόνο για το πόσο λίγα πληρώνει στους καλλιτέχνες, αλλά και για τις ηθικές συνέπειες των επενδύσεών του, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών του με κατασκευαστές όπλων σε μια περίοδο που εξελίσσεται γενοκτονία. Με πολλούς καλλιτέχνες και ακροατές να ζητούν μποϊκοτάζ, ποια είναι η δική σου οπτική πάνω σε αυτό; Και γιατί αποφάσισες ότι ένα συνεργατικό project είναι η απάντηση;

Δεν είμαι ειδικός σε κανένα από αυτά, οπότε αφήνω τη διαίσθησή μου να με καθοδηγεί. Είναι ξεκάθαρο για μένα ότι εξαπατόμαστε από τα μέσα ενημέρωσης, τις κυβερνήσεις μας και τις εταιρείες που μας πωλούν επιβλαβή προϊόντα μεταμφιεσμένα σε φάρμακα. Έχω αυτή την αίσθηση από τότε που ήμουν 17 ετών, όταν συνέβησαν τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου. Από εκείνη τη στιγμή, παρατήρησα τις Ηνωμένες Πολιτείες να διαπράττουν πράξεις γενοκτονίας στο Ιράκ και το Αφγανιστάν μέσω προπαγάνδας, η οποία τελικά επεκτάθηκε στη Συρία και πέρα από αυτήν. Πριν από όλα αυτά υπήρχαν συγκρούσεις όπως το Βιετνάμ και η Κορέα. Η πολεμική μηχανή ήταν στενά συνδεδεμένη με αποικιοκρατικούς Σιωνιστές και μεγάλες εταιρείες όπως η IBM και η Ford από την αρχή. Οι φαρμακευτικές εταιρείες επίσης έπαιξαν τον ρόλο τους, ιδιαίτερα στην κρίση των οπιοειδών που εμφανίστηκε πρόσφατα στην Αμερική, η οποία συνδεόταν με το Αφγανιστάν. Όλη η κατάσταση είναι αλληλένδετη.

2.Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο Open Secret Society και σε μια δισκογραφική εταιρεία;

Το Open Secret Society είναι το όνομα του νέου μου άλμπουμ. Είναι μια εννοιολογική δήλωση, σχεδιασμένη για να σε κάνει να σκεφτείς. Ωστόσο, ξεκινώ μια concious μουσική κολετκίβα που ονομάζεται 3rd-Eye-Q, το οποίο δεν είναι πραγματικά δισκογραφική εταιρεία, γιατί δεν αποφέρει χρήματα. Είναι περισσότερο ένας hub, όπου οι άνθρωποι μπορούν να βρουν ανεξάρτητους καλλιτέχνες συνειδητής μουσικής με παρόμοιο τρόπο σκέψης με τον δικό μου.

3.Στο σημερινό διεθνές κλίμα, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες περιπτώσεις όπου μουσικοί αντιμετωπίζουν απαγορεύσεις ή ακόμη και διώξεις εξαιτίας της αλληλεγγύης που εκφράζουν. Κατά τη γνώμη σου, τι ρόλο πρέπει να παίζουν οι καλλιτέχνες σε αυτούς τους πολιτικούς αγώνες και πώς διαχειρίζεσαι εσύ τους κινδύνους που συνοδεύουν το να μιλάς ανοιχτά;

Δεν είναι κάτι καινούριο. Πριν την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι καλλιτέχνες που υπέγραφαν συμβόλαια και προωθούνταν έντονα στη διεθνή σκηνή ήταν συχνά εκείνοι που μυούνταν σε μυστικές κοινότητες ή προσαρμόζονταν σε συγκεκριμένες προσδοκίες. Ωστόσο, με την εμφάνιση των social media, έγινε δυνατό για τους καλλιτέχνες να χτίσουν το δικό τους κοινό ανεξάρτητα από αυτές τις δομές. Ήμουν ένας από τους πρώτους — αν όχι ο πρώτος — που εκμεταλλεύτηκα αυτή τη δυνατότητα και δημιούργησα μια καριέρα. Από το 2012 περίπου, αυτές οι πλατφόρμες άρχισαν να περιορίζουν την πρόσβασή μας στο κοινό και ακόμη και να μας αποκρύπτουν (shadow banning) όταν εκφραζόμασταν ενάντια στο σύστημα. Όμως δεν μπορείς να σταματήσεις τη δύναμη του λόγου από στόμα σε στόμα, ούτε να καταπνίξεις την αλήθεια. Δεν είναι δική μου δουλειά να καθορίσω τον ρόλο που πρέπει να έχει κάθε καλλιτέχνης, αλλά μέσα από τη μουσική μου προσπαθώ να εμπνεύσω τους ανθρώπους να αναπτυχθούν μέσα από τον πόνο τους και να καλλιεργήσουν ένα αίσθημα κοινότητας.

4.Ως μουσικοί και ακροατές, ποια βήματα πιστεύεις ότι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τη ζημιά που προκαλούν εταιρείες όπως το Spotify στη μουσική βιομηχανία;

Μποϊκοτάζ.

5.Τα τελευταία χρόνια, το ΑΙ έχει αρχίσει να δημιουργεί κείμενο, εικόνες και πλέον ακόμη και μουσική. Από τη δική σου οπτική, ποια θεωρείς πως είναι η μεγαλύτερη απειλή που θέτει η μουσική που παράγεται από AI;

Δεν αποτελεί απειλή για τις πωλήσεις εισιτηρίων, που αντιπροσωπεύουν το 99% του εισοδήματός μου. Είναι όμως απειλή για όσους βασίζονται στα δικαιώματα μουσικής, καθώς καταστήματα και καφετέριες αρχίζουν να δημιουργούν τη δική τους μουσική χωρίς δικαιώματα χρήσης, καθώς και για όσους γράφουν μουσική για διαφημίσεις ή παρόμοιες χρήσεις.

6.Για να είμαι ειλικρινής, αισθάνομαι ότι το AI art slop σε όλες τις πλατφόρμες μπορεί να οδηγήσει στην πτώση όσων πλατφόρμων  την επιλέξουν αντί για αυθεντικές, πρωτότυπες δημιουργίες. Πιστεύω όμως ότι, όταν καταλαγιάσει ο θόρυβος, η AI θα παραμείνει απλώς ένα εργαλείο στα χέρια των καλλιτεχνών. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι αυτά τα μοντέλα δεν εκπαιδεύονται πάνω σε έργα καλλιτεχνών χωρίς τη συγκατάθεσή τους ή χωρίς δίκαιη αποζημίωση. Ποια είναι η γνώμη σου;

Συμφωνώ. Αυτή τη στιγμή, η μουσική που δημιουργείται από AI είναι απλώς μια καινοτομία, κάτι που ορισμένοι βρίσκουν διασκεδαστικό. Δεν έχουν όλοι βαθιά πάθος για τη μουσική· πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται περισσότερο για δραστηριότητες όπως το ποδόσφαιρο, η μόδα ή τα αυτοκίνητα. Για αυτούς, πιθανότατα δεν έχει σημασία αν η μουσική που ακούν είναι ανθρώπινη ή παραγόμενη από AI, όπως ακριβώς δεν απασχολεί εμένα αν το αυτοκίνητό μου είναι αυτόματο ή χειροκίνητο. Όσοι όμως προτιμούν τη μουσική που δημιουργείται από ανθρώπους, θα τη συνεχίσουν να την αναζητούν.


Ας περάσουμε τώρα στο νέο άλμπουμ.

7.Έχοντας συνεργαστεί για χρόνια στους δρόμους, στα στούντιο και στη σκηνή, πώς αυτό το άλμπουμ αντανακλά την κοινή σας πορεία ως μουσικοί με τον WOODNOTE;

Μάλλον θα έπρεπε να φτιάχνουμε άλμπουμ μαζί έτσι από την αρχή. Όμως, για κάποιο λόγο, πάντα δημιουργούσαμε τους δικούς μας δίσκους, στους οποίους συμμετείχαμε ο ένας στις δουλειές του άλλου. Αυτός ο δίσκος συλλαμβάνει όλα όσα αγαπάμε, ενωμένα σε ένα σύνολο. Και οι δύο απολαμβάνουμε τον ίδιο τύπο μουσικής, αλλά ο Woodnote κλίνει λίγο περισσότερο προς το hip hop, ενώ εγώ προς τη reggae και το dub. Αυτό το άλμπουμ βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στα δύο.

8.Ο δίσκος περιλαμβάνει καλλιτέχνες από τη Νέα Ζηλανδία, την Κολομβία, την Ιταλία, τη Σιγκαπούρη και άλλες χώρες. Πώς καταφέρατε να φέρετε μια τόσο international ομάδα μαζί και τι θέλατε να εκφράσετε μουσικά και πολιτισμικά μέσα από αυτή την ποικιλομορφία;

Δεν προσπαθήσαμε επίτηδες να το κάνουμε τόσο διεθνές· έτυχε απλώς να συμβεί έτσι. Η μουσική ξεπερνά ωκεανούς και πολιτισμούς, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά, με σκοπό την έκφραση και την αυτοπραγμάτωση.

9.Έχεις εμφανιστεί πολλές φορές στην Ελλάδα, από κλαμπ μέχρι φεστιβάλ. Κοιτώντας πίσω, υπάρχει κάτι από αυτές τις επισκέψεις που σου άφησε ισχυρή εντύπωση;

Οι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι πολύ πολιτικά ενεργοί και γενικά προσγειωμένοι. Αισθάνομαι περήφανος γνωρίζοντας ότι η μουσική μου συνδέεται με τον κόσμο στην Ελλάδα

10.Τι πρέπει να περιμένουμε από το live του Οκτωβρίου στην Αθήνα;

Ο Woodnote κι εγώ θα παρουσιάσουμε ένα ολοκαίνουριο set γεμάτο κομμάτια που θα κουνήσουν το κοινό και θα τους αφήσουν γεμάτους ενέργεια!

11.Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικό, δώστε μου μια δεκάδα τραγουδιών που έχετε ακούσει τους τελευταίους μήνες. Τι υπάρχει στη playlist σου;

Ακούω τους καλλιτέχνες της κολεκτίβας

  • rule an illusion – Alais Clay
  • Psyop – Prezence
  • Raggamuffin love – Sahida Apsara
  • Sussarus – Woodnote
  • Light farmer – Terra Livre
  • Never be a slave – Paolo Baldini
  • Impossible – Numa crew
  • Dumbing dem – Sahida Apsara
  • Behold – Riddim Colony
  • Grow from here – Vida Sunshine

————————-ENGLISH VERSION BELOW——————-

We all know DUB FX — he has performed in Greece many times, whether at his own shows or at festivals, and he has built his audience in his own unique way: on the streets, with high-energy performances, always radiating positive vibes. I’ve been listening to DUB FX since the Flow era and all the amazing tracks from Everything is a Ripple. I always include “So Are You” in my DJ sets, and whenever I want to play something with vibes from the East, I definitely spin “No Rest for the Wicked.”

DUB FX has evolved. A charismatic beatboxer and looper, an excellent ambassador of dub reggae, and now the frontman of a music collective. This is the Street Culture — the culture he embodies — and it’s what has made us follow him to every new live show or album. On October 18th, he will perform at FUZZ in Athens, bringing with him his new album, the first full collaboration with WOODNOTE. WOODNOTE’s influences are clear: the album has a sound quite different from what we’re used to from DUB FX, incorporating hip-hop elements, while all the collaborators contribute their own unique characteristics. The result is a diverse album, which together with the classics, will create an amazing live experience.

Listening to the album and reading what DUB FX has said about the project, I decided to ask him more in-depth questions about his statements. We discussed the genocide happening before our eyes, Spotify and its CEO investing listener’s money into weapons manufacturers, the role of the listener and the artist in all of this, and his views on AI Slop and the threat it poses to music itself. We then moved on to his music collective and the new album. DUB FX answered everything very thoroughly, and I thank him for that. See you at the live show!

 

1.You chose to launch Open Secret Society with a full album, which is both a musical statement and a project with deeper meaning. Let’s start with the project and then with the Album. It’s clear that Spotify are under growing criticism — not only for how little they pay artists, but also for the ethical implications of their investments, including ties to weapon manufacturers during a time of an ongoing genocide. With many artists and listeners calling for a boycott, what’s your perspective on this, and why did you decide that a collaborative project is the answer?

I’m not an expert on any of this, so I let my intuition guide me. It’s clear to me that we are being deceived by the media, our government, and corporations that sell us harmful products disguised as medicine. I have felt this way since I was 17 years old, when the events of 9/11 took place. From that moment, I observed the USA committing acts of genocide in Iraq and Afghanistan through propaganda, which eventually extended to Syria and beyond. Before all of this were conflicts like Vietnam and Korea. The war machine has been closely aligned with colonial Zionists and major companies like IBM and Ford since the beginning. Pharmaceutical companies have also played their part, notably in the opioid crisis that recently emerged in America, which was linked to Afghanistan. The entire situation is interconnected.

2.What’s the difference between Open Secret Society and a Record label? ‘

Open Secret Society’ is the name of my new album. It’s a conceptual statement designed to make you think. But I am starting a conscious music collective called ‘3rd-Eye-Q’ which is not really a label, because it doesn’t generate money. It’s more like a hub where people can find independent like minded conscious music artist’s like myself.

3.In today’s international climate, we’re seeing more and more cases where musicians face bans or even prosecution because of their stance of solidarity. In your view, what role should artists play in these political struggles, and how do you navigate the risks that come with speaking out?

It’s nothing new. Before the rise of social media, the artists who got signed and heavily promoted on the world stage were often those who pledged oaths to secret societies or conformed to certain expectations. However, with the advent of social media, it became possible for artists to build their own fan bases independently of these structures. I was one of the first, if not the very first, to leverage this power and establish a career. Since around 2012, these platforms have begun limiting our reach to our audiences and even shadow banning us for speaking out against the system. But you can’t stop word of mouth, and you can’t suppress the truth. It’s not my place to dictate anyone’s role as an artist, but through my music, I strive to inspire people to grow from their pain and foster a sense of community.

4.As musicians and listeners, what steps do you think we can take to reduce the harm that corporations like Spotify cause to the music industry?

Boycott.

5, In the past few years, AI tools have started generating text, images, and now even music. From your perspective, what do you see as the biggest threat that AI-generated music poses?

It’s not a threat to ticket sales which is 99% of my income. It’s a threat to people who rely on music royalties because shops and cafes are starting to generate their own royalty free music, and to people who write music for adverts etc.

6. To be honest, I feel the flood of AI-generated ‘art’ across platforms could become the downfall of anyone who chooses it over genuine, original creations. I do believe that, once the dust settles, AI will remain just a tool in the hands of artists. But right now, it feels crucial to ensure these models aren’t trained on the work of artists who either didn’t give consent or weren’t fairly compensated. What’s your opinion?

I agree. Right now, AI-generated music is just a novelty that some people find entertaining. Not everyone has a deep passion for music; many people are more interested in activities like football, fashion, or cars. For them, it likely doesn’t matter whether the music they listen to is created by humans or generated by AI, just as I don’t mind if my car is automatic or manual. Those who prefer music made by humans will always seek it out.

Lets continue to the new album

7. Having collaborated for years on the street, in studios, and on stage, how does this album reflect your shared journey as musicians with WOODNOTE?

We probably should have been making albums together like this from the start. But for whatever reason, we always made our own records featuring each other. This record captures all the stuff we love mashed together. We both enjoy the same kind of music, but Woodnote leans slightly more towards hip hop, while I lean more towards reggae and dub. This album finds a middle ground.

8. The record features artists from New Zealand, Colombia, Italy, Singapore, and beyond. How did you go about bringing such a global lineup together, and what did you want this diversity to express musically and culturally?

We never went out of our way to make it so international; it just happened that way. Music transcends oceans and cultures, bringing people together for the purpose of expression and self-actualisation.

9. You’ve performed in Greece many times, from club shows to open-air festivals. Looking back, is there something from those visits that left a strong impression on you?

People in Greece are very politically active and are generally down-to-earth. I feel proud knowing that my music connects with people in Greece.

10. What should we expect from October’s live show in Athens?

Woodnote and I will smash out a brand new set full of bangers to move the crowd and leave them feeling pumped!

11. Last but not least, give me a top 10 of songs that you have been listening to the past few months. What’s on your playlist?

I have mainly been listening to artists from my collective

  • rule an illusion – Alais Clay
  • Psyop – Prezence
  • Raggamuffin love – Sahida Apsara
  • Sussarus – Woodnote
  • Light farmer – Terra Livre
  • Never be a slave – Paolo Baldini
  • Impossible – Numa crew
  • Dumbing dem – Sahida Apsara
  • Behold – Riddim Colony
  • Grow from here – Vida Sunshine



Monkey Bros Radio

Tune in || Trip Out

Current track

Title

Artist