ΈΚΚΛΗΣΗ: Προστατέψτε τα πρόβατα από το Facebook!

Written by on 8 Αυγούστου 2019

Μετά από μερικά σκάνδαλα, δύο καταθέσεις, εκλογές, δημοψήφισμα, 5 δισεκατομμύρια σε πρόστιμα, το GDPR και ένα ντοκιμαντέρ, η συζήτηση για τα ατομικά στοιχεία (τα data μας) ξεκίνησε…

Η αρχή έγινε με την Cambridge Analytica στις Αμερικάνικες εκλογές και συνεχίστηκε με το Face App και το ντοκιμαντέρ του Netflix – The Great Hack – που διαλεύκανε κάποια σημεία της υπόθεσης της Cambridge Analytica.

Πλέον τίθενται μερικές σημαντικές ερωτήσεις και όπως είναι φυσικό διαφωνώ στις απαντήσεις με τις οποίες οι περισσότεροι τείνουν να συμφωνούν.

Άρθρα, αναλύσεις, το ντοκιμαντέρ και οι πλειονότητα του fb και των άλλων social media συμφωνούν ότι το Facebook αποτελεί κίνδυνο για την Δημοκρατία.

Ο Λαός είναι ένα κοπάδι πρόβατα, με τα δεδομένα που έχεις για αυτούς μπορείς να το κατευθύνεις, άρα νομικά πρέπει το κοπάδι να προστατευθεί.

Αφού κάνουμε μία μικρή αναδρομή στα γεγονότα θα καταλήξω στο γιατί διαφωνώ στο παραπάνω statement.


To σκάνδαλο της Cambridge Analytica

Στις εσωτερικές εκλογές του κόμματος των συντηρητικών, η Cambridge Analytica βοήθησε τον Cruz να γίνει ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Trump ενώ δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του. Με την ήττα του Cruz η εταιρεία προσέφερε τις υπηρεσίες της στον Trump που εκτίμησε την ικανότητα που έδειξε η εταιρεία με τον πρώην αντίπαλό του.

Η Cambridge Analytica έλεγε ότι έχει στοιχεία για όλους τους Αμερικανούς ψηφοφόρους. Διαλαλούσε στα συνέδρια ότι έχει χιλιάδες “points” για τον κάθε ψηφοφόρο και στις πηγές έβλεπες εταιρείες που πρόσφεραν στοιχεία για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες άτομα και στην κορυφή το Facebook που παρείχε στοιχεία για 30 εκατομμύρια.

Η εταιρεία χρησιμοποιούσε ερωτηματολόγια που ο καθένας απαντούσε με τη θέλησή του. Εκτός από τις απαντήσεις που δίνουν από μόνες τους στοιχεία, η εταιρεία είχε πρόσβαση στα δεδομένα των κινήσεων σου, τι κοιτάς, τι διαβάζεις, τι βίντεο σου τραβάνε το μάτι κτλ.

Επίσης η Cambridge Analytica είχε πρόσβαση και στα data των φίλων σου που μπορεί να μην είχαν κάνει το τεστ. Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν το μεγάλο “φάουλ” του Facebook.

H Cambridge A. χρησιμοποίησε αυτά τα data για να φτιάξει εξατομικευμένες διαφημίσεις που επιτίθονταν στην Hilary και τους Δημοκρατικούς που στόχευαν τους ψηφοφόρους που ήταν ντεμι-ντεμί. Τους αναποφάσιστους δηλαδή.

Ο κόσμος αυτός λοιπόν έτρωγε σπαμάρισμα με διαφημίσεις, για τις οποίες ο Trump ξόδεψε εκατομμύρια (η Hilary έδωσε μερικές χιλιάδες στο FB για διαφημίσεις) και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Ο Trump είναι πρόεδρος και η Cambridge A. προχώρησε παρακάτω και συνέβαλε στο δημοψήφισμα για το BREXIT με την ανάλογη επιτυχία.

Όταν έσκασε το σκάνδαλο, ο Zuckerberg κατέθεσε μπροστά στην Αμερικανική κυβέρνηση (με τραγικές ερωταπαντήσεις) και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (λίγο καλύτερες), η Cambridge Analytica έφαγε όλο το φταίξιμο και διαλύθηκε, ενώ το Facebook πριν από μερικές μέρες έφαγε πρόστιμο 5 δισεκατομμυρίων και η μετοχή της… ανέβηκε!

Στο ντοκιμαντέρ The Great Hack μπορείς να δεις μια πολύ ενδιαφέρουσα καταγραφή των γεγονότων και του πως λειτουργούσε η εταιρεία.

H μπίζνα των social media

Είναι τρομερό να κατανοείς ότι ο διπλανός σου δεν αντιλαμβάνεται ότι στην εποχή των δωρεάν υπηρεσιών, το άτομο δεν είναι ο πελάτης, αλλά το “προϊόν”.

Facebook, Twitter, Youtube, Instagram σου παρέχουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν (όπως κάνει η τηλεόραση και το ραδιόφωνο) με σκοπό να σου κρατήσουν την προσοχή.

Η προσοχή σου πωλείται σε διαφημιστές που προσπαθούν να σου πουλήσουν πράγματα. Σου πουλάνε από κινέζικες παπαριές από το Alibaba μέχρι ακροδεξιούς προέδρους.

Τα social media είναι διαφημιστικές εταιρείες!!

Η οικονομία της προσοχής από την Καθημερινή Φυσική

Η μόνη διαφορά ανάμεσα στο Facebook και στον ΣΚΑΪ είναι ότι το πρώτο σε ξέρει καλύτερα και μπορεί να σου μιλήσει ατομικά, ενώ το κανάλι πρέπει να προσφέρει καλές ταινιοσειρές, ώστε να μαζέψει αρκετό λαό και μετά να διαφημίσει μαζικά το προϊόν ή τον ακροδεξιό πρόεδρο. Η μπίζνα τους είναι ίδια, η ηθική τους ίδια, τα εργαλεία διαφορετικά.

Το Facebook λοιπόν, το μόνο που κάνει είναι να είναι καλό στη δουλειά του. Η δουλειά του είναι να μυρίζεται ποιος είναι στο κοπάδι και να τον σπαμάρει με το κατάλληλο σανό που θα το στρέψει δεξιά ή αριστερά.

Το κύριο θέμα λοιπόν όπως το αντιλαμβάνομαι από συζητήσεις, άρθρα. αλλά και το ίδιο το ντοκιμαντέρ είναι αν και πως θα προστατέψουμε τη Δημοκρατία κρατώντας τα πρόβατα ασφαλή στο κοπάδι τους.

Εγώ λέω ότι ο κίνδυνος της Δημοκρατίας είναι η ύπαρξη προβάτων.

Δεν έχω κανένα θέμα με το Facebook, αλήθεια. Κανένα πρόβλημα με το Face App και τους σατανικούς Ρώσους. Ας πάρουν όσα δεδομένα θέλουν από μένα: που κάνω like, τι αγοράζω στο Marketplace, σε ποια μαγαζιά σταματάω να δω τις βιτρίνες. Θέλει να μου πουλήσει Μητσοτάκη ή κινέζικους δονητές; Bring it!!

Είμαι ένα μορφωμένο πολιτικό ον, που ψάχνομαι, διαβάζω κι έχω ισχυρή άποψη. Μπορεί να αγοράσω κανένα μικρόφωνο παραπάνω αν δω μια καλή προσφορά… αλλά μέχρι εκεί 😛 Το Facebook δεν μπορεί να με κάνει να ψηφίσω Άδωνη δεν πα να με σπαμάρει όλη μέρα εξατομικευμένα ads. Δεν γίνεται σε λέω!!

Όσο λοιπόν ρίχνουμε το φταίξιμο σε μια εταιρεία που γράφει στο ΑΦΜ της ότι πουλάει τα δεδομένα μας, η πραγματική λύση μας διαφεύγει: Παιδεία, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ανοιχτό μυαλό που θα προπονηθεί στο να λύνει προβλήματα και να αποδέχεται την ομορφιά του διαφορετικού. Επιστήμες και λογοτεχνία. Ιστορία και Αστρονομία. Φιλοσοφία και Φυσική.

Το πρόβλημα είναι η ύπαρξη των προβάτων κι αυτό το ξέρουν πολύ καλά αυτοί που τα χρησιμοποιούν για να εκλεχθούν ή να πλουτίσουν εις βάρος τους και όταν έρθουν στην εξουσία χτυπάνε πρώτα την παιδεία, ετοιμάζοντας παπάδες να διδάξουν στα σχολεία θρησκευτικά, έτσι ώστε να προετοιμάσουν τη νέα γενιά προβάτων…



Monkey Radio

Tune in || Trip Out

Current track

Title

Artist